El BNG presentó anoche a Evencio Ferrero como cabeza de lista a la alcaldía de Carballo para las elecciones municipales que se celebrarán en mayo del próximo año y en las que el nacionalista busca hacerse con su quinto mandato como regidor local. “Hoxe renovo o meu compromiso cos meus compañeiros e compañeiras, co BNG, con Galiza, con todas e todos vos e con Carballo”, declaró ante un abarrotado Fórum en el que se dieron cita todo equipo de gobierno carballés, representantes nacionalista de toda la comarca, vecinos, representantes del movimiento asociativo del municipio y la portavoz nacional del Bloque, Ana Pontón.

Para hacer más distendida la velada del primero de los muchos actos de campaña que tendrá Ferrero en los próximos meses, los frentistas echaron mano de la magia del Mago Alex, que protagonizó pequeñas intervenciones –algunas con mucha carga política– y que sacó las sonrisas y los aplausos a los presentes.

Tras dejar claro que se presentaba a la reelección “libremente, porque así o temos decidido, sen que ninguén nos teña obrigado”, Ferrero sacó pecho de la transformación del municipio a lo largo de los varios mandatos que lleva al frente del gobierno carballés.

Transformación vs “desfeita”

Transformación y servicios, destacó, que han sido reconocidas por los vecinos y con varios premios –el de Ciudades que Camina por priorizar la movilidad peatonal; el María Moliner por el trabajo de las bibliotecas o el premio da Cultura Galega para el FIOT– “e falamos de premios que se tiveron neste mesmo ano, porque estamos collendo impulso”, apostilló.

Contrapuso esta transformación a la “desfeita” de “a dereita” que, recordó, acabó con los referentes urbanos de un municipio que “era un exemplo no urbanismo en Galicia e así o definía Carré Aldao, porque tiña rúas ben trazadas, boas beirarrúas, edificios bonitos e parques no propio centro”.

“Empezamos a gobernar e fóronse dando pasos, facendo rúas peonís, mellorando as contornas dos colexios, ampliando a rede de abastecemento ás parroquias, conseguindo que Carballo sexa dos poucos concellos que teña dobre captación de auga, ampliando e moito a rede de locais sociais nas parroquias, mellorando a rede de comunicación das moitas estradas municipais e facendo quilómetros e quilómetros de novas redes de saneamento e construíndo novas depuradoras. E falando coa xente, mellorando Carballo sabendo que son as 18 parroquias”.

Ana Pontón, en la presentación de la candidatura de Evencio Ferrero a la alcaldía de Carballo | MAREMA para Diario de Bergantiños

Ferrero tuvo, asimismo, palabras de agradecimiento para su equipo de gobierno y aseveró que procurarán que la candidatura del BNG “volva a ser a máis comprometida, solvente e capacitada para mellorar Carballo”.

Más allá de lo ya se ha hecho, habló Ferrero de las cinco prioridades para el futuro de Carballo: la ampliación del polígono de Bértoa, la ejecución de la circunvalación, el abastecimiento de agua de la costa de Baldaio, la travesía principal de Bértoa y el plan para evitar inundaciones. Todas ellas son necesidades, recordó, que expuso al presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, en la reunión que mantuvieron a principios de este año.

Respuesta al PP

El candidato nacionalista también dedicó unos minutos de su discurso de presentación a responder a las últimas declaraciones del Partido Popular. En primer lugar, pidió a los populares que no “teñan falsas expectativas”, porque él no está de paso en la política, como afirman. “En calquera caso, avisar que os meus pasos son lentos”, ironizó.

Después apuntó sus armas contra la Xunta gobernada por Feijóo: “Son tan poucas as cousas que a Xunta leva feito en Carballo desde que Feijóo é presidente, que teñen que botar man do que fixeron outros”, dijo en relación a la afirmación que hizo el presidente autonómico el domingo sobre la inversión en saneamiento o la escuela infantil.

El actual equipo de gobierno municipal arropó al candidato nacionalista en el acto que tuvo lugar en el Fórum Carballo | MAREMA para Diario de Bergantiños

Sobre el saneamiento financiado por la Xunta, Ferrero manifestó que “ás obras que se fixeron durante os catro anos do goberno anterior ao seu (el de Feijóo) e que foron as depuradoras de Razo, Rebordelos e Noví e que ao seu goberno lle tocou, eso sí, poñelas en marcha porque despois do cambio de goberno non volveron a investir un céntimo. E tampouco mantiveron nos orzamentos as consignacións económicas que xa estaban en 2009 para abastecemento de auga a zona de Baldaio”.

Además, acusó al gobierno autonómico de “arbitrariedade” en el reparto de los recursos, mientras que “no BNG defendemos o equilibrio territorial dos investimentos” porque “Carballo somos todos, non só nós, nin só o casco urbano”.

Ana Pontón también tuvo palabras para los populares. “O presidente da Xunta non veu a Carballo para explicar porque non se fai a circunvalación senón para criticar ao BNG porque non levan moi ben iso de non gobernar en Carballo”, declaró y continuó: “Votar BNG é votar para que Carballo siga avanzando e serve para defender os intereses de Galiza en Madrid e en Europa”.

La portavoz nacional hizo hincapié en “o inmenso traballo que fai, non só Evencio Ferrero, senón todo o equipo municipal que lle deu unha volta a Carballo, o que está a facer que esta vila avance, progrese, que se coñeza no mundo e que sexa un exemplo de bo facer” y aseguró que las próximas elecciones municipales son “fundamentais para que Carballo siga avanzando da man de Evencio Ferrero e do BNG”. l